måndag 31 maj 2010

Påverkan

En röst kan få mig att gå från vansinnets bortesta ände till ett säkert ställe på andra sidan gränsen.
En röst kan få mig att gå från ett mörkt sinnestillstånd till att vara den lyckligaste människan på hela jordklotet.
En röst kan få mig att känna att allting är okej även om världen går under.

One voice to rule them all... Det lät som att jag skrev om något sådant. Ha ha ha!

Det är vackert när vinden blåser och ruskar om björklöven. Men naturen är vacker. Jättevacker. Jag älskar konst med naturmotiv. Det är nog inte bara för att jag älskar naturen, det har nog att göra med känslan man får av att kolla på tavlorna. Den där speciella känslan som man inte får av andra tavlor med andra motiv. Skönhet i sin renaste form kan man hitta i naturen och dess varelser. Endast där.

Tänka sig, för fyra år sedan var den här dagen bara någonting som jag kunde drömma om skulle vara i en avlägsen framtid. Vågar jag säga det?

Jag är lycklig.

För du är min, min, min.

2 kommentarer:

  1. Men Marika! Du är då för söt, du behöver inte ge mig något. Men jag kan säga att jag alltid tar emot mat med ett glatt leende på läpparna iallafall xD haha.

    Men som sagt, du behöver inte ge mig nåt!
    kram <3

    SvaraRadera