måndag 10 maj 2010

Man ser sjön

Måste säga att det kändes väldigt härligt igår när man fick höra den svenska nationalsången spelas efter hockeymatchen mot Norge. Hela hockeyvärlden är på upp och ned känns det som! Finland torskar mot Danmark och USA förlorar mot Tyskland. Då började man nästan bli lite tveksam, hur skulle det gå för Sverige? Även om det bara var Norge vi körde mot så tänkte jag att det kunde finnas en liten chans... Vad skulle ske härnäst? Skulle Kanada förlora mot Azerbajdzjan? Men jag är ganska lugn nu. För vi vann! Weinhandl är grym.

Idag hade jag sovmorgon till 12.20, imorgon har vi ingen biologi, på onsdag har jag ingen matte och resten av veckan är jag ledig. Ni-hi-hice! Frank kommer upp på onsdag också. Det kommer att bli kul. Veckan ser ljus ut. Den ser ljus ut.

Min f.d. tyskalärare berättade en gång om något program, tror jag att det var. Då var det två personer, en tysk turist och en svensk som skulle visa tysken en stuga som denne skulle bo i. Det fanns en sjö vid den här stugan. Och tysken, som var nöjd med läget sade: "Sehr schön!" Och svensken svarade: "Jaja. Man ser sjön!"Jag började bara tänka på det när jag skrev att det det ser ljust ut och ville dela med mig av den historian till er.

Jag såg precis en Ica-reklam där Ica-Stig... tar på sig själv. Typ. ={ Traumatisk upplevelse! And suddenly everything's not so bright anymore. J/K Citatet nedan är kopplat till detta trauma jag tvingats uppleva.

"Under tortyren nöp han sig hela tiden i armen. "Varför gör du så där?" frågade torteraren retligt. "Jag känner efter om det kan vara en mardröm.""- Stanislaw Jerzy Lec

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar