lördag 15 maj 2010

Tryck på start

Jag har skaffat ett favoritavsnitt av Glee. Det avsnittet jag såg igår fängslade mig. De sjöng Total Eclipse Of The Heart i slutet också, och det var så fint gjort med ett balettnummer och allt. Det är lite lustigt hur serier kan få mig att tänka på annat, men så fort jag tar en paus så forsar mina tankar tillbaka till mig. Det är skönt att kunna komma undan från dem på något sätt.

Jag åkte förresten aldrig hem till Sikfors idag, som planerat. Men idag har mamma, Henrik och hundarna hälsat på. Det var roligt. Man kan ha roligt med ett glasfönster i en dörr och hundar på andra sidan om dörren. De tyckte nog att jag var lite gaaaalen, för jag framförde början av Hamlets monolog för dem, och lite annat. Cookie ser ut som Nalle Puh... Nästan. ^^

Jag har även fått spela lite trummor när vi for ut till Hampis. Frank är ju trummis, så han hjälpte mig lite. Fast de skulle precis plocka bort grejerna så jag kunde bara spela en liten stund.

Det har varit varmt som en sommardag idag. Det gillar jag. Just nu är molnen helt underbart vackra. Åh, så jag önskar att jag kunde måla! Då hade jag målat av naturen hela tiden! Allt vackert som finns, men så få att måla av det. Det är synd.

Har fått nys om att det kanske inte var fredag, utan måndag som första utkastet till våran IA i historia skulle lämnas in. *Svälj* Typiskt mig att ta fel på sådant här!

"Typiskt!" - Nalle Puh

2 kommentarer:

  1. Konventikelplakatet var bestämmelsen om att man inte fick ha gudstjänster och bönemöten hemma där vid 1800- början av 1900 talet ;)

    Ja, det var måndag. Final draft var dock en fredag.. du kanske har blandat ihop dem. Lycka till! Om det är till nån tröst har jag bara skrivit ett utkast som innehåller Plan och investigation och det där evidence evaluation tjosan. :P

    SvaraRadera
  2. Jag tror att allting ska ha en egen rubrik. Om man tittar i de exempel vi fick så är ju alla delar separata liksom. Typ:
    A: Plan of investigation
    B: summary of evidence (elr va de heter)
    C: analyse of sources

    osv osv.. tror jag. Jag gör då så =)

    SvaraRadera