måndag 17 maj 2010

Om hon sålde maskrosor skulle hon kanske ha råd med byxor

Alltså, jag måste bara få säga det här! Ska jag säga vad jag såg idag? Jag såg en tjej uti medborgarplatsen. Ska jag säga vad hon bar för kläder? Jo, en tröja och ett par trosor!!! Jag varken skämtar med er eller överdriver! Hon bar inga byxor! Jag råstirrade nästan på människan bara för att försäkra mig om att det inte helt enkelt bara var väldigt korta shorts hon bar, men nä - det var det inte! Och tröjan hon bar hade hon knutit upp så att den blev kortare. Jag fattar inte varför! Hur kan man inte bära någon underdel när man går på stan?! Om man nu inte har en klänning på sig då, men ni fattar vad jag menar. Man såg hennes röv för fan! Det är ju helt obegripligt! Aaah! Vars är världen på väg när folk inte har på sig kläder ens en gång. Hon kanske var nudist egentligen och helt enkelt hade mer kläder på sig än vad hon normalt brukar ha. Fast hur troligt är det egentligen?!

Nu ska jag gå vidare till en rolig grej! När mormor, morfar och jag satt och åt middag så ringde det på dörren, så morfar gick för att öppna. Och så hörde man någonting om blommor och att morfar sade att "vi har redan så många" (vilket de har) och så sedan tog de adjö och morfar kom tillbaka. Mormor frågade vem det var och morfar svarade: "Det var någon flicka som var och sålde blommor. Hon hade nå' maskrosor..." Jag: "Sålde hon maskrosor?!" *Asgarvar* "För det vill ju alla ha - maskrosor!" *fortsätter att asgarva* "Åh, säljer du maskrosor? För det är ju så sällsynt!" *fortsätter att asgarva*
Ha ha ha! Det kan möjligtvis ha varit dagens höjdpunkt. Det och det faktum att jag har kommit någonvart med min IA.

"Jag kommer att skratta om de inte lyckas tillintetgöra världen före världens undergång."
- Stanislaw Jerzy Lec

3 kommentarer:

  1. Du är så fyndig Marika. =)

    SvaraRadera
  2. Folk är så himla äckliga ibland när det kommer till kläder nu för tiden. Såg en liknande uppenbarelse i helgen; en liten fjortisbrud med en kortkort klänning som hade glidit upp. Hon hade nätstrumpbyxor och tydligen stringtrosor, för man såg bara hennes lilla arsle innanför strumpbyxorna, inget tyg alls. Så jävla vidrigt. Vad tycker deras föräldrar undrar jag då.
    /Upprörd kvinna 59 år (insåg att jag lät hemskt medelålders, haha)

    SvaraRadera
  3. Hahaha vilket pucko!

    SvaraRadera