tisdag 12 oktober 2010

Water [wåttaa]

Idag har vi fått information om vatten. Vi har lärt oss massor med spännande nya saker. Bland annat att:
  • Folk som sägs lida av vattenbrist dricker inte vatten, de äter orientdressing i stället.
  • I luften finns det miljontals av fuktiga luftmaskar.
  • Och de vill "halvera antalet människor som saknar tillgång till rent vatten och grundläggande sanitet till år 2015."

Själv tycker jag att det är hemskt att man ska mörda så många människor bara för att de inte kan få tag på rent vatten. Riktigt grymt, rent ut sagt.

På lotteriet efteråt kunde man vinna ett så kallat "precious glass of freshwater".

Det var typ allt som hände egentligen. Och man fick fika två gånger. Inte illa, det.

(Det här återspeglar min upplevelse av dagen. *sagt Cpt. Morgan-snabbt*)

2 kommentarer:

  1. Du vet väl att jag brukar vara på skolan 15h innan, för att jag älskar skolan? Nej, men det skulle bara vara drygt. Ska lägga mig tidigt ikväll, och läsa the Name of the Wind. Vet inte om den är bra än, har precis börjat. Den var lite förvirrande också, men det är nog bara jag som tycker det.

    SvaraRadera
  2. Du älskar fika ^^
    Jag ska baka i helgen...så att du vet :P

    SvaraRadera