tisdag 26 oktober 2010

From LTU to Martin's competition

Vi var på LTU idag. Det var roligt tycker jag. Det började med ett par tävlingar i E-huset. Man kunde vinna kexchoklad på den ena, men jag var för ivrig på att svara på en av frågorna att jag inte lugnt och sansat kunde gå igenom svaret för att dubbelkolla, så jag fick 2 av 4 rätt. Någonting i alla fall. Sedan fick jag med mig Angelica på brobyggande, men jag själpte oss tyvärr. Ändå var det jag som fick henne att göra det. Ha ha ha!

Efter det så kollade vi efter "From Hard Rock to Heavy Metal"-föreläsningen. Jag blev glad när jag såg att de hade en sådan! Jag tänkte ju att man skulle få ännu djupare kunskap inom det området inom musiken. Efter mycket springande fram och tillbaka hittade vi till slut föreläsningssalen. Jag öppnade dörren lite på glänt och hörde att de pratade om borrar och whatnot. Vi gick därifrån helt konfunderade och jag var lite smått arg eftersom att jag ju missade vad som säkert var en awesome föreläsning. Ja, den hade säkert varit awesome - om den hade funnits! När vi hade gått ett par minuter efter vi drog därifrån så kom jag på att de menade att föreläsningen bokstavligt talat handlade om "from hard rock to heavy metal"!!! Man kände sig lite snopen, men det var ju bara att skratta bort det.

Vi köade i en timma på att få lunch också. Jag fick lite psykbryt, men det betyder bara att allt är i ordning. ;P Jag är inte en tålmodig människa.

Idag var det först bara jag och Sonny på UNF-mötet, men sedan kom Tobias också. Det var kul! Fick lära mig lite nytt om estet, höra en sång om konserverad gröt och skratta. =)

Jag ska lägga mig nu. Har inte gjort skolarbete som jag ska, ty jag är en dålig människa. Vill gå och lägga mig kring 00.00 på skoldagar. Men innan jag går så vill jag påminna er om tävlingen som finns på Martins blogg. Glöm inte att nämna att jag tipsade er om ni går med i tävlingen. (I s.f. får jag ett pris. ^^) Det är roligt att läsa bidragen också.

1 kommentar:

  1. "From hard rock to heavy metal" Hahahahaha! Så bra missförstånd. xD Och jag visste inte att du var med i UNF Marika! Hade jag vetat det hade jag kanske också faktiskt kommit på något möte. Jag har struntat i det ända sen jag gick med för ett år sen... :P

    Och tack för länken! Jag kollade min statistik och ser att jag har totalt 113 referenser från din blogg sen i maj! Så många har klickat sig till mig från dig. ^^ Jag ska genast nämna det i dagens inlägg!

    SvaraRadera