fredag 8 oktober 2010

Piteååå-å-å

Idag har varit en bra dag. Den började med att jag vaknade upp och fann hundarna som mitt enda sällskap. Jag gillade hur dagen startade, men sedan när jag kom upp ur duschen med nästan bara en handduk om mig fann jag att mamma och hennes kompis satt i köket och pratade. Det var lite pinsamt. En aning, så där, ni vet. ;)

Sedan for vi in till stan och då var jag med Sofia och försökte leka teknisk och hjälpa Anton, som jag gått samma skola som, med word men jag kom inte ihåg hur man gjorde det han ville ha hjälp med, fast jag gjorde det åt mig själv för inte alltför längesedan. =S Fail, alltså. Jag hade hursomhelst jätteroligt! Lite som förr... =)

Sedan så gjorde jag det som var anledningen till att jag var ledig idag, och efter det for vi hem. Sedan for de andra till Nävertjärn. Jag är ensam nu. Är lite tråkigt, det verkar alltid fattas mig någonting och jag vet exakt vad det är.

Jag, Fredrik och Richard for och såg på hockey. Pite mot Tegs, ett Umeå-lag. Tegs vann med 4-3, ty de hade mutat domaren. Men alltså, det var ju hutlöst! Domarna var ju blinda! Jag började t.o.m. ifrågasätta min förståelse för reglerna inom hockey p.g.a. de där. De måste nästan ha mutat domarna. Antingen det eller så är domarna blinda och gissar sig till vad som pågår på plan.

Jag fick sura uppstötningar på vägen till hockeyn (om det intresserar er att veta det), så jag sade till mina bröder att jag bara skulle in på Shell för att köpa någotning att äta på eller dricka när det händer. Så jag gick dit och köpte en froosh (smoothie). Så, när jag tar upp den på hockeyn för att dricka så kommer det ut massor runt hela munnen och i mitt hår. Ingen av mina brorsor såg detta förresten. Jag säger åt Richard att hämta en servett åt mig. Han tar en titt på mig och börjar genast asgarva. Sedan säger han åt Fredrik: "Kolla!" och så står de båda två där och skrattar högljutt åt mig! Nä, ty fusan alltså.

För övrigt såg jag en gammal fiende på hockeyn, men även om det kändes obehgaligt till en början så slutade jag bry mig ganska snabbt. Men det fick mig att inse att jag måste bort härifrån ett tag. Då låter den där praktiken i Tyskland lockande, även om det nu inte är i Lübeck - the city of Marzipan. ;)

Nu ska jag se Robins. Jag har inte sett förra veckans avsnitt än. Glöm inte - Lördagar 21.30, då dj*vlar! ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar