lördag 9 oktober 2010

Jag kan känna

Jag älskar Oskar Linnros låt Från Och Med Du. Jag älskar texten och musiken är riktigt bra den med. Men texten framför allt.
Men samtidigt så kan jag inte hjälpa det att känna att han anklagar mig. Men samtidigt måste jag påminna mig om att det faktiskt inte är mitt fel, och att det överhuvudtaget egentligen inte var fel av mig. Fast det senare är ju en tolkningsfråga. Nä, förlåt. Det här ger inte er någon klarhet i någonting.
Men jag gillar den låten. Och en rolig grej med det är att jag vet att min empatiförmåga förstärker känslorna jag får av den, det är inte bara mig själv jag tänker på. Det är kul att kunna känna genom andra människor, för tänk så mycket man får känna då. Även om jag vet att det finns de som inte tror att jag kan det. Vilken tur då att jag inte behöver bry mig om dem. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar