måndag 11 oktober 2010

Möta stormen

Jag hörde ljudet av smattrandet på fönsterblecket och tittade upp. Det var då jag såg den pågående stormen utanför. Jag blev exalterad och gick ut på balkongen för att ta den till mig, men den stora byggnaden skyddade mig från den. Men jag kunde frotfarande höra och se. Och jag såg hur träden vek sig lätt, hur lyktstolpen nedanför balkongen svajade och jag kunde höra hur vinden piskade mot bilarna som om den var besluten att låta förarna veta att den kunde tvinga dem av vägen om den skulle välja att använda hela sin styrka.

Jag gick ut för att möta stormen. Men när jag kom ut hade vinden slutat ryta och återgått till viskningar och mummel. Jag försökte provocera vinden, men naturligtvis är den för vis för att lyssna på mina provokationer.

Jag fann i alla fall att vad jag hade trott var hagel och regn i verkliga fall var snö! Det var högst intressanta nyheter. Ikväll ska jag, så kallat, sängsbegrava mig. Adjö då!

1 kommentar:

  1. Nu har jag äntligen bokat biljett. Det blev lite strul först med betalningen, fick ringa till kundtjänst och dom hittade ingen bokning i mitt namn. Men nu är allt fixat, fick göra om beställningen :)
    Stockholm here we come :P

    SvaraRadera