torsdag 28 oktober 2010

Hockeymatchen

Var på hockeymatch mellan Piteå och Boden nu ikväll. Mötte upp Richard där han och några andra satt på E-läktaren, Piteås läktare. Vi var få, men vi lät defintivt mest. Okej, jag klappade mest, men de andra lät som jag vet et vad. Matchen började med att Pite var skitsega(!) och redan i första perioden hade Boden fått in 3 mål, tror jag bestämt att det var. I andra perioden ledde de i alla fall med 4-0. Men sedan hände något. Piteå slutade missa lätta passningar och låta Boden skjuta enkla mål; de vaknade till liv! Piteå reducerade med ett mål, två mål... Sedan var perioden över. I den tredje, och sista, perioden gjorde Piteå ytterligare ett mål till. Nu stod det 4-3 till Boden. Piteå hade 10 minuter på sig att göra oavgjort. När det var typ 3 minuter kvar av matchen blev det box play, en av Bodensarna blev utvisad i tio minuter för någonting (fattade inte riktigt vad). Vi passade på att ta bort målvakten (De hade för övrigt bytt från Nyberg till Hjort.) och ta in en extra spelare. Men fortfarande inget mål kom och Boden vann till slut. Men som jag sade: alla kan ha en dålig dag, men Pite har fortfarande 21 poäng och efter denna match har Boden bara 11 poäng.

Efter matchen var jag ändå glad, jag tycker att det är respekt att kunna reducera från 4-0 till 4-3. De fick en trög start, det kan man lugnt säga. Och så hade jag ju fått träffa en familjemedlem mitt i en skolvecka, sådant gör mig också glad. =) Jag fick en fikabiljett av honom och han fick en kaffe av mig, så vi blev som kvitt. =P

Ni är säkert inte intresserade av detta egentligen, men jag var ju tvungen att berätta om hur spännande matchen var. ^^

Read this! Kom ihåg att en lampskärm dör varje dag. Stöd oss i kampen mot för tidig lampskärmsdöd. Läs det!

4 kommentarer:

  1. Det gick då mkt bättre för dem än för Älvsbyn. Då de förlorade med typ 18-0, om jag inte minns fel. Det var riktigt pinsamt. Nog för att de hade lite folk men ändå, varför kommer inte spelarna till matchen? Hade kanske gått lite bättre.

    Om du menade det jag fick som lugnande, så missar du ingenting, smakar fruktansvärt illa, men luktar gott. Sen kan man få minnesluckor också. Fast det var skönt att sova, kunde till och med sova på natten, trots allt sovande på dagen.

    SvaraRadera
  2. Men jag är ju ledig måndagen v.45 också ^^ Dessutom måste jag ta hem böcker imorgon.

    SvaraRadera
  3. Hade i princip allt nedskrivet i blocket så det enda jobbiga är att det måste skrivas om :)

    SvaraRadera
  4. Men det är för att de har någon lärodag eller vad det nu heter. Om den nya läroplanen som börjar i höst. Blir några förändringar, t.ex. kommer man inte att kunna välja milöinriktningen på natur, och biologi B ska bli en 100p kurs istället för 50. Men det gäller bara för dem som börjar till hösten och inte oss som redan har börjat. Våran miljö/biologilärare brukar berätta saker för oss. Ganska kul, för vi som går mijlö nu, vet allting innan resten av skolan vet det. ;)

    SvaraRadera