fredag 15 oktober 2010

Nobelmiddagen

Vore det inte något? Jag håller på att läser Randy Pausch's bok The Last Lecture. Den är jättebra, jag rekommenderar den starkt. I boken tar han upp ämnet barndomsdrömmar och hur han uppfyllt sina, hjälpt andra att uppfylla deras o.s.v. Så är det en ren tillfällighet att jag sitter och ser på Världens barn-galan och ett av priserna man kan ringa in och vinna är två platser på Nobelmiddagen och en galaklänning av en känd designer? Nobelmiddagen, som jag typ alltid velat gå på. Jag satt och funderade på om jag skulle ringa in och jag gjorde till slut det, för det kostade bara en tia och det gick till Världens barn. Det var lugnt värt det. Jag vann inte. Men det gör inget, jag vill helst komma dit eftersom att jag vunnit ett av priserna. I sådana fall vill jag sitta bredvid kungen. Pax för det.

Jag undrar om prinsessan Lilian egentligen vill vara med på Nobelmiddagen. Hon kanske hellre sitter hemma och käkar en påse Gott och Blandat och glor på TV eller något. Man vet aldrig...

Jag såg precis en kommentar från syrran. Hon konstaterade att jag älskar fika och sedan skrev hon att hon skulle baka i helgen. Jag kommer inte hem i helgen. Jag hoppas hon förstår att det innebär att hon måste frysa ned en del av fikat tills jag kommer hem igen. ;D

1 kommentar:

  1. Haha du tror det!? ÄR man inte hemma blir man utan ;P

    SvaraRadera