tisdag 5 oktober 2010

Punk

Jag vill lyssna på musik som får mig glad. Först tänkte jag: punk. Sedan tänkte jag: nä, finns det inget annat? Jag tänkte och tänkte, men kom sedan på att jag ville lyssna på Minority. Så, punk blev det. Jag brukar oftare fatta tycke för rocklåtar än punk, men, fan, man är inte ett Green Day-fan för ingenting. Nu för tiden är de dock punkrock, men jag snackar om deras tidiga verk.

I want to be the minority
I don't need your authority
Down with the moral majority
'Cause I want to be the minority

Jag gillar deras sätt att sjunga på. Ni vet, då man inte riktigt uttalar orden så väl. Ta exemplet med "[I am an Anti-Christ-a! I am an anarchista!]" Härligt det låter. Nu är jag inget Sex Pistols-fan, men om inte Sex Pistols är punk så...

Nu ska jag lyssna på min favoritlåt med Green Day, Basket Case, sedan ska jag gå till mitt första UNF-möte någonsin. I smell CAS! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar