måndag 8 november 2010

Leva livet

Jag är inte död! Nej, nej, bli inte besvikna nu. Att jag inte har bloggat är lite ovanligt, men inget märkvärdigt!

Stockholm var awesome! Ni får en redogörelse dag för dag:

Söndag 31/10
Erica och jag klev på tåget till Älvsbyn. Först tjockade jag upp mig genom att äta två baguetter, sedan ångrade jag mig. Jag fortsatte att tjocka upp mig med godis och spenderade hela tiden med att sjunga, vara högljudd och flamsa på andra sätt ända tills vi kom till Umeå och folk invaderade våra kupéer.

Måndag 1/11
Vi kommer fram till Stockholm och far till Sundbyberg, där vi ska bo. Sedan for vi ut på stan och hörde vad tremänningarna gjorde. Vi träffade pojkarna den dagen. De visade oss en masssa ställen. Det var roligt. =)

Tisdag 2/11
Vi shoppade lite mer, sedan träffade vi Issa och hade trevligt. Sedan for vi hem och var tråkiga.

Onsdag 3/11
Var ännu mer med pojkarna och hade ännu mer roligt!

Torsdag 4/11
Vi shoppade den här dagen. På kvällen öppnade jag min present och så spelade vi plockepinn. (Ni får en förklaring i nästa inlägg då jag lägger upp bilderna också.) Det blev en tidig kväll eftersom att vi var sååå trötta.

Fredag 5/11
Vi fikade med tremänningarna. Det var jätteroligt. Fika i kombination med sjyssta personer = Pure awesomeness! Efter det for vi ut en stund och sedan for vi hem till tremänningarna. Jag blev förtjust i deras hem, det var så himla fint! Jag tror även att vi blev medlemmar i Amnesty denna dag. När han som pratade med oss hörde att vi var från Norrbotten sade han: "Jaha, det var därför ni stannade så länge." Stockholmarna är så vana vid sådana att de ignorerar dem för det mesta, även om de pratar med en. Annars brukar jag gå runt och se till att inte få ögonkontakt med dem.

Lördag 6/11
Vår sista dag i Sthlm; söndag var dagen för vår hemresa. Vi klättrade uppför Hammarbybacken. Det var nice. Det är någonting ni borde göra om ni är där. Vi for till Nacka forum också, vilket var skitkul, det med. Sedan for vi hem till tremänningarna. Vi såg Harry Potter 4, vilket betyder att jag har sett den 15 gånger nu... Sedan råkade jag somna i en av deras sängar tills klockan var mycket, sedan råkade jag somna om tills klockan var ännu mer, sedan kollade vi på Sagan om de bannlysta tills klockan var för mycket. Så de var så snälla och sade att vi fick sova över. Det var verkligen rart av dem.

Söndag 7/11
Tremänningarna följde med oss längre än förut, men innan dess gick vi upp till Katarinahissen. Sedan kom vi hem till pappa och drog vid fyra igen. Sedan klev vi på tåget och hade ingen chans till skojeri efter det, men jag fick nog ut det mesta på centralstationen. Stackars närsittande människor... Jag hittade en Kalle Ankas pocket med massor av Stål-Kalle-berättelser. Skitcoolt, så jag köpt den.

Det var höst i Stockholm, inte vinter. Det var som att färdas bakåt i tiden litegrand, men bara någon månad så där. Nu slipper de i a.f. mig och mina sånger. Jag upptäckte att jag måste öva upp mig på mina julsånger. Det var hemskt att märka hur mycket man tappat på bara två år. Nästa inlägg blir mera skoj och mindre bla bla bla.

Slutsatsen av detta är: Jag är inte död - jag har levt livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar