fredag 19 november 2010

What matters to me

Jag kom hem till två personer som hälsade på mig hur glatt som helst! Visserligen var det två hund-personer, men det är deras hälsningar jag värderar. =) Innan jag for hem var jag tvungen att diska. =( Jag hade inte diskat sedan i måndags för att jag hade hållt på med skolarbete och lagat mat resten av veckan. Det är allt jag har gjort i veckan. Jo, UNF-mötet också, men det får jag CAS för. ;) Det känns bra att nästa termin mestadels kommer att ägnas åt revision och vanligt skolarbete, inte IA:s och sådant.

Min interactive oral blev ca. 30 minuter lång... Det är inte så bra eftersom att efter 30 minuter har folket blivit less för en stund sedan. Men jag malde på och på, för att jag gör ofta sådant när jag pratar om någonting jag har passion för. Och propaganda och lurendrejeri är en del av det. Jag hatar att bli kontrollerad, manipulerad eller bara allmänt lurad. Och jag hatar alla reklamer och har försökt analysera dem i alla tider, för att de manipulerar oss. Det är därför jag är så glad att vi får lära oss om sådant här. Mycket roligare än fattigdom. Det där lät hemskt, men jag menade att jag inte är lika intresserad av det ena ämnet som av det andra. Ni förstår nog hur jag menar. =P

Nu ska jag göra lite skolarbete och så ska jag läsa Harry Potter 6. Imorgon blir det sjuan på bio!!! =D Och Ojjbojjns kyrkmarknad ska få kungligt besök av mig, den också. X)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar