söndag 28 november 2010

I am the master

Jag träffade Angelique utanför Konsum Svea. Hon undrade om jag inte frös eftersom att jag hade strumpbyxor på mig. Och jag svarade att jag faktiskt inte gjorde det. Jag hade inte riktigt uppmärksammat det innan. När vi hade skilts åt kände jag energin jag hade. Jag kollade åt höger och tänkte att man kanske skulle ta en omväg hem. Jag såg gravljusen från Lundagårdskyrkogården lysa längst bort på vägen. Men så hörde jag ljudet av en bil nära mig och vaknade upp. Så, ingen omväg blev det. Istället blev det glada tankar om Harry Potter.

Och jag kan ju säga att jag har vunnit över mörkret. Har varit och köpt säkringar, så... In your face!!!

There was once a candle lit
within these merciful, fierce brick walls
The pitch black was no longer inside;
It is an outside force
trying to break in
But there was once a candle lit
And the candle still burns

2 kommentarer: