söndag 21 november 2010

Harry Potter

Åh, Harry Potter. Jag sitter och funderar på hur mitt liv skulle vara utan dig. Men egentligen funderar jag inte alls på det, ty jag kommer aldrig längre än till att formulera meningen i mitt huvud så flyger den bort. Jag kan inte föreställa mig hur mitt liv skulle vara utan Harry Potter. Några snabba gissningar: Tråkigt, grått, meningslöst, livlöst och melankoliskt.

Harry Potter igår var så bra! När filmen slutade blev jag ledsen! Jag ville se mer. Jag tänkte nästan sitta kvar där i protest, med hopp om att de kanske skulle slå på andra delen också. Jag vet att den är färdiginspelad - de har gömt den i backfickan och vägrar visa den för mig! Förhoppningsvis hinner den andra göras klar i 3D! Det hade varit så coolt. Det var jättesynd att de inte hann klart med den första delen i 3D.

Jag läste klart Harry Potter 6 idag. Need I say more? Det är bara hemskt och tragiskt. =( Jag vill ha mer Harry Potter och efter det vill jag ha ännu mer. Jag får aldrig nog av Harry Potter, mina vänner. Aldrig! Jag har skrivit en dikt om Harry Potter. Den heter Harry Potter. Kunde ni någonsin gissa det?! ;)

Jag måste få nämna en till grej med Harry Potter. Varför...? Varför såg J.K. Rowling till att en av Harrys söner döptes efter Snape?! Visserligen visade det sig ju till slut att Snape var lika god som Dumbledore alltid hade sagt, och det var ädelt av honom att vara så lojal och göra sådana uppoffringar och bla bla bla. Men(!) det gjorde många andra också! Moody till exempel. Och bara för att han var god ändrar inte det faktumet att Snape alltid var elak mot Harry och hans vänner och det faktum att han hatade James och Sirius. Jag tror att J.K. lät sina egna känslor för sin karaktär, d.v.s. Snape, sippra igenom på pappret genom Harry.

Har mer att säga angående Harry Potter (därav min Extended essay i ämnet), men ska låta er vara... för tillfället. ;D

6 kommentarer:

  1. Han kanske döpte honom till Severus för att han kände sig som en åsna för att han misstrott honom??

    SvaraRadera
  2. Seriöst Mipos! Ba: "Åh, jag trodde att Snape var ond, men det visade sig att han var god... Jag vet! Jag döper mitt barn efter honom!"
    Det är som att jag skulle döpa mitt barn till Jordnötssmör för att jag inte insåg hur gott det var när jag var liten, utan tyckte det var äckligt. Min tolkning är bättre än din, och jag är glad att du erkänner vad du är gjord av. >=D Ha ha ha!

    SvaraRadera
  3. Vadå? Är det något fel med att döpa sitt barn till jordnötssmör?? o.O

    SvaraRadera
  4. Det är mot lagen eftersom att det inte anses vara etiskt korrekt, då jordnötssmör är ett ting vars namn är två ihopsatta ord, d.v.s. jordnöt och smör. Det skulle ge upphov till otroligt psykiskt lidande för personen som tvingats få det ohyggliga namnet. Jordnötssmör används inte till att benämna människor, ty det är en högst materiell tingest. Däremot Nour, eller ljus, som det heter på svenska, är ett djupare substantiv med flera betydelser, medan t.ex. bord eller jordnötssmör är fast i sina betydelser.

    SvaraRadera
  5. Jag gillade att hans yngsta son fick heta Severus, men så är ju jag en högst sentimental människa. Det var lite Star Wars; balansen i kraften är återställd.

    Och jag gillade verkligen filmen. Jag säger bara: EMMA WATSON NAKID! :O I love you Yates. Men 3D Marika? Faller du för det? Jag var så lycklig att de inte förstörde sjuttiettan med det. Ska sjuttitvåan vara 3D? Blä.

    SvaraRadera
  6. Jag älskar 3D!!! *Big... no, wait - huge eyes* Det är så himla roligt att se på! *Klappar händerna* I'm entertained!

    SvaraRadera