fredag 12 november 2010

Livet enligt Jesus

Så här tror jag att Jesus liv ser ut ur hans perspektiv...

Jag hade en dryg dag idag. For till arbetsförmedlingen idag. Tydligen räknas inte profet som arbete. Jag sade till dem att jag var snickare innan, men mina färdigheter var tydligen lite för uråldriga för deras smak.

Sen vidare till systemet för att köpa lite rödtjut. Hade inte leget med mig, då jag trots allt är över 2000 år gammal. Men killen i kassan lät mig inte köpa. Det är jobbigt att vara gjord av kakor och vin ibland, ingen tar en på allvar.

Nu nalkas julen. Skittrevligt... Fast nä. Det brukade vara skitsjysst - alla firade mig på födelsedagen, men nu gnatar alla om "julbestyr". För heliga spenatplättars skull, det är ju min födelsedag! Nu firar ingen mig längre. En liten ung*pip* ropade "Bajspackare!" efter mig idag. Bara för att jag gillar att bära klänning. Vad tusan, det luftar skönt! Han borde vara tacksam. Det är ju trots allt på grund av mig som han får presenter på min födelsedag!

När man kommer hem förväntas man att trolla fram mat också. Räcker det inte med att de äter mitt kött och dricker mitt blod i tid och otid?! Snikna dj*vlar...

1 kommentar:

  1. Du är en så snäll och unik människa Marika. Unik på ett bra sätt. Tack <3

    Väldigt roligt inlägg också. : )

    SvaraRadera