måndag 8 november 2010

Varför är det inte söndag?

Det känns som om det är söndag. Faktum är att jag har inbillat mig hela dagen att det är söndag. Det känns härligt med en extra dags ledighet. Men varför är det inte söndag?

Mormor och morfar är inte här nu. Jag kommer att bo själv här ända tills jullovet börjar. Men gamla vanor sitter i; jag sitter och tittar på SVT. Jag såg det där nya "Ung & bortdkämd"-programmet medan jag satt vid datorn. Alltså shit vad de är inkompetenta för att vara så där gamla! Alla är typ 22-24 år gamla och bor hemma och låter föräldrarna ta hand om precis allt. Ja, förutom deras egna klädinköp så klart. Hö hö. Jag fattar inte hur man ens vill leva ett sådant liv. Men det är ju så de blivit uppfostrade. Jag har lust att fara dit och äga ut dem allihopa. Nu ser jag ett annat program om någonting annat (Well, duh! Jag märkte att jag skrivit det alldeles nyss. Våra vänners liv heter det förresten.) och klockan 22.00 är det Grotesco, så jag hade tänkt kolla in det en snabbis också. Och jo, förresten kollade jag på nyheterna innan dess.

Jag har fortfarande inte kommit på varför det inte är söndag... Det är ett mysterium.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar