fredag 19 november 2010

Knäppt

Lillis, Lisa och Mikael kom hit idag och det har varit jätteroligt! Sedan kom även Bobo förbi en sväng, vilket var kul, det med. =) Jag har för det mesta varit social med dem, så jag har inte jobbat på min interactive oral förrän klockan 22.00 tills nu. Jag vet ju att de inte skulle bry sig, men jag valde själv att göra så och jag ångrar det inte ett endaste dugg! =)

Jag har varit vittne till att två personer kom och tog miniräknare från DP09:s klassrum. Jag stannade faktiskt till och kollade vad de gjorde, sedan när jag såg att de tog dem så började jag fundera på vad jag skulle göra. Men så skedde en sak som fick mig att tveka totalt. Han som tog dem gick till det andra lärarummet och sade att han lånade dem och att han skulle lämna tillbaka dem. "Jaha", tänkte jag. Jag tycker att de borde fråga IB-lärarna innan de tar, inte sina egna lärare och så trodde jag att han menade för en kort stund, typ för att kolla upp någonting. De var två stora faktorer till att jag inte gjorde något.

Hur pantad får man vara alltså?! Jag blir förbannad på mig själv, det är klart att han inte hade lov av sina lärare sedan innan, det var därför han okejade det med dem. Och jag borde ändå ha sagt dte till IB-lärarna, men det var så många faktorer som spelade in i det där att jag inte gjorde något mer åt saken. Jag blir arg på mig själv. Det var samma sak som den gången Sager hade lämnat kranen på i skolan och jag hörde hur den spolade på och på där jag satt i klassrummet, men jag gjorde ingenting åt det för att jag tänkte att Kattis satt och skalade potatis. Skalade potatis?! Vem får för sig något sådant? Jag tänker inte på bakgrunden så noga. Äh, jag skyller på att min hjärna passade in informationen i existerande scheman.

Jag tror även att det var där min miniräknare tog vägen, så inga fler miniräknare i klassrummet säger jag då bara! (Den har varit spårlöst försvunnen, jag trodde att det var jag som förlagt den, men så kom den plötsligt tillbaka till skåpet idag på något mystiskt sätt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar