lördag 17 april 2010

Visdomsord

"Det finns två sätt att få lugn: det ena är att aldrig göra vad man ångrar, det andra att aldrig ångra vad man gör."
- August Strindberg

Det är någonting jag alltid försöker tänka på, citatet ovan alltså. Eftersom att det för mig nästan är oundvikligt att aldrig göra vad jag ångrar p.g.a. det faktum att jag ju är som jag är, så blir det alltid så att jag får tänka på att aldrig ångra vad jag gör. När jag gör det så brukar det gå bättre för mig. Jag tänker på att vara stark och inte försöka haka upp mig vid saker som jag gjort eller sagt för då blir det för mycket i mitt huvud och jag får svårt att fokusera på annat. Detta gäller ju inte om jag tänker att mina ord kanske sårat någon, då ångrar jag mig. Men jag har varit dålig på det den senaste tiden. Jag har glömt bort detta, åh, så användbara citat. Jag vill dela med mig av detta till er så att ni kanske kan tänka på det om ni tycker det behövs. Det kanske hjälper er också!

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar