tisdag 13 april 2010

My everydayday

Statoils symbol ser ut som en korvring. Ja, nu när vi har det utrett så kan vi gå vidare med inlägget.

Idag har varit en rätt så slapp dag. Den började med att jag kom några minuter för sent enligt klassrumsklockan, dock inte enligt den i korridoren. Just sayin'... I a.f. Sedan hade jag matte ett tag, men efter stt ha gjort en del uppgifter som alla var likadana så hoppade jag till den sista, lite mer annorlunda uppgiften och fick sedan gå tidigare till lunchen.

På biologin behövde vi inte göra så mycket. Jag klarade ett litet prov på våra ekologikunskaper nästan enbart genom att använda gissningsmetoden. I'm an awesome guesser! Synd bara att det aldrig händer på riktiga prov... Vi fick även tillbaka våra paper 2's i biologi idag. Jag skrattade åt ett av mina svar. Jag gillar min humor. Jag borde ha fått ett extrapoäng för ett tappert och (enligt mig) roligt försök att svara på en fråga jag inte kunde. Det gick inte så bra som jag trodde att det gjorde. Där ser man vilka tokigheter man kan få för sig.

På engelskan såg vi de första 53 minuterna av Hotel Rwanda. Den är hemsk. Den är en faktor som bidrar till min vilja att ge mig in i FN:s politik. Jag tycker att FN alltid ska vara där och skydda folk i nöd när det sker orättvisor. Jag ska dock inte säga så mycket om vad FN gör för jag vet inte så mycket om det än. Jag gick till biblioteket lite senare idag för att kolla upp lite böcker till min IA i historia. Jag ska skriva om FN:s insatser under kriget i Jugoslavien. Kan dock inte skriva något som rör tiden efter millenieskiftet för enligt IB så slutar historia att vara historia om det är 10 år bakåt i tiden eller senare. Det är synd, men det kan man ju ändå förstå.

Efter skolan så gick jag en stund på stan och gjorde en del ärenden. När jag skulle hem igen träffade jag mormor. Vi gick en bit tillsammans, men sedan så frågade hon mig vars jag hade cykeln och då kom jag på att jag hade lämnat den hos pappa så jag var tvungen att svänga av och hämta den. Det är ju bra att man kommer ihåg hur man färdats till skolan. ;)

När jag kom hem såg jag en stund på en gammal film tillsammans med morfar. Det var roligt vid ett tillfälle när huvudpersonen sade: "Det här är lite ovanligt... Men det är inget märkvärdigt!" Jag tyckte att det var urkul! Sedan läste jag en bit ur I Know Why The Caged Bird Sings (ska fortsätta med den snart). Sedan vilade jag en stund. Nej, jag somnade inte. Sedan åt jag, sedan kom Lena och Gunnar på besök och sedan satte jag mig vid datorn, och här sitter jag än!

Wo-ow! det är en lastbil som bärgar en buss här ute! Så roligt!

"Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig." - Mark Twain

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar