tisdag 27 april 2010

Brick by boring brick

Uppdateringar på dåliga-nyheter-fronten: Jag kanske inte kommer ta sommarjobbet på för det är nog i Öjebyn, d.v.s. helvetet på Jorden.
Jag har fått några mycket oroande nyheter, men jag vill inte skriva dem här.

Jag tänker på Paramores "Brick By Boring Brick". Jag tycker att man kan tolka den som annat än vad den betyder. Inte att det är bra att inte bara leva i en fantasivärld, för även om den är underbar är den inte verklig och kommer aldrig att existera utanför ditt huvud, utan att världen är hemsk, men du har alltid din fantasi att vända dig till när det behövs. Fast om världen försöker rövknulla en hela tiden så kanske man vill leva i en fantasivärld hela tiden! Har ni tänkt på det?
Men jag är så lyckligt lottad att jag faktiskt inte "behöver" göra det hela tiden. Jag är omringad av några av Jordens mest underbara människor. (Fjortisar räknas inte som människor.)

"Marabou använder medvetet kakao från odlingar där det förekommer barnslaveri, utan att aktivt förebygga det."
- Står under rubriken "Kritik" när man söker på "Marabou" på wikipedia.

1 kommentar:

  1. Öjebyn, helvetet på jorden? Jag blir djupt sårad. :(

    SvaraRadera