söndag 4 april 2010

Vårkänslor

Det är knappt så jag tror det, hur kort tid det är kvar av terminen. Förra året kändes det som en evighet bort. Snart är det vår och då blir jag hög på känslor. Speciellt Boden triggar igång en massa känslor för mig om våren. Det har varit så jättelänge. Sommaren är också något som kan trigga igång känslor för mig, men den är inte lika kraftfull som våren.
Våren är min favoritårstid. Snön töar bort helt, allting blir grönt igen och vinden som blåser är varm. Men en av de sakerna jag älskar mest med våren är just alla känslor de väcker inom mig. De känslorna är så magnifika att jag inte riktigt kan förklara hur det känns. Jag skulle kunna göra ett försök och antagligen lyckas rätt bra med det, men jag vill inte. För jag behöver inte göra det, jag behöver bara känna de känslorna. Och det är precis det jag tänker göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar