torsdag 8 april 2010

Ljuset i slutet av tunneln

När jag vaknade i morse var det så ljust att jag fick ont i ögonen av att titta, så det tog lång tid för mina ögon att vänja sig vid det starka ljuset. Men i min misär så kunde jag ändå inte hjälpa att jag kände mig glad. För betyder inte det starka ljuset klockan nio på morgonen att sommaren är stadigt på väg?

Idag har jag varit med Petra! (Därav det tidiga uppvaknandet.) Det var jättekul att få träffa henne igen. Först gick vi omkring lite i Älvsbyn, sedan gick vi och fikade på Café Centrum. Vi tog båda wienerbröd och en cola. Det är gott med wienerbröd. Okej, nu ska vi inte haka upp oss på det. Efter vi hade fikat så satt vi i biblioteket. Det är ett fint bibliotek och det fanns en del böcker som verkade intressanta. Och så fanns det ju en underbar, röd soffa som jag ville ta med mig hem. Den var så skön! Jag sade till Petra att jag inte behövde någon säng om jag kunde ta med den hem för jag behövde bara sova i den. Ha ha ha! Sedan kom det en familj och satte sig vid ett bord nära oss och den lille pojken i familjen var väldigt angelägen att få visa upp massor med olika framsidor på ett urval böcker. De mesta hade monster på framsidan så det blev mycket "Men oj vad hemsk den såg ut!" och "Den var lite läskig tycker jag." Ha ha. Han var så gullat. ^^

Idag har varit en riktigt förträfflig dag. Jag har läst en del också och jag ska läsa mer alldeles snart. Ska bara äta lite nudlar först.

"Man ska läsa det man har lust till. Det man läser av plikt har man liten glädje av."
- Samuel Johnson

Och med de orden avslutar jag detta inlägg. Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar