måndag 5 april 2010

Måndagsbarn

Idag är det måndag. Det är knappt märkbart. En stor nackdel med påsken är att de finns så många röda dagar. Det är ännu en sådan där grej i livet som bara irriterar mig något så förbannat. Men imorgon är det tisdag och då ska jag och Sofia fara till stan! Det är en evighet sedan jag träffade henne och jag märker det på mig. Det påverkar mig negativt. Jag blir... tråkig och tom. Jag har inte pratat med henne på skitlänge heller! Men vi har sms:at! Vi. Har. Sms:at! *Galen blick* J/K

Jag har inte skrivit någonting på min EE efter vecka elva. Jag tror det var i somras jag hörde Veronica Maggio beskriva ett s.k. måndagsbarn. Såsom jag uppfattade det, och om jag kommer ihåg det rätt, är det en person som alltid skjuter upp allt i sista minuten. Inte bara det men det är det grundläggande. (Tror jag.) Jag är född på en måndag. Finns det en koppling?

Idag kom Richard, Ida, Theodor, Lillis, Lisa och Erica hit och åt middag. Henrik hade gjort matmuffins till förrätt. Sedan blev det Filips filé m. pasta och till efterrätt ostkaka med fruktcocktail och glass. Det var faktiskt gott, tro't eller ej. Jag höll i Theodor och mamma tog de första korten på honom och mig tillsammans. Tänkte dela med mig av ett:

Hans min säger liksom allt! J/K ;) (Han är förresten också född på en måndag.)

Nu ska jag dra. Ville bara låta er veta att Evil Batman is back! And Evil Batman has plotted evil plans and is going to execute them together with Evil Robin. Moahahaha! >=D

1 kommentar: