onsdag 21 april 2010

Sprinkles on top

Här sitter jag och lyssnar på musiken som finns i min mobil just nu, när det finns miljontals med andra låtar att välja mellan på internet. Men jag vill ju höra min musik. Jag tänkte på mitt alldeles nyss när jag skulle gå tillbaka till min blogg. Jag var inte inloggad då och jag vara nära att trycka på "Skapa en blogg"-knappen. Då tänkte jag: "Jag har redan en blogg. Men hur kunde datorn veta att jag redan har ett hem?" För det är vad bloggen känns som; ett hem på internet.

Idag åt jag vad som för mig var årets första mjukglass. Jag tog bananströssel på. It tasted awesomely good. Jag och Angelica gick till Rönnbäcks efter matten. Sedan var jag tvungen att gå tillbaka till skolan för att ha lite psykologi. Och när jag säger lite så menade jag lite. Vi hade nämligen bara lektion i 25 minuter, sedan skulle lärarna ha något möte typ. Det kändes lite onödigt. Men som Frida sade så fick jag i a.f. en glass. =) Jag är glad ändå. Mitt liv är inte alltid bra, men när det är det så är det fördjävla bra!

På tal om mjukglassar så tycker jag att "grädden på moset" är ett ganska förlegat uttryck och att det därför är helt okej att använda uttryck såsom "strösslet på mjukglassen" istället.

Nu ska jag göra annat än att dega framför datorn som en lampskärm utan vänner. No, it doesn't make sense... Or does it?

Guten bye - rutten paj!

1 kommentar:

  1. haha strösslet på mjukglassen låter iaf så mkt godare än grädde på mos :P

    SvaraRadera