måndag 19 april 2010

Om jag kunde vrida tillbaka tiden...

I'm fucked for life now, man. Allt jag kan tänka på är human slices och gult fett och grå hud på döingar och annat äckelpäckel som jag verkligen inte vill tänka på. Jag hoppas verkligen att jag kommer att komma över det här för att det kommer bli svårt att äta i framtiden annars. Ack och ve.

Idag började tänka på om man kunde fara tillbaka i tiden och köpa grejer som är inne nu, fast då. Det blev en liten diskussion om jeansjackor nämligen och förr var det ju också inne med sådana (så är det med varenda grej som är inne nu. Det kommer aldrig någonting helt nytt! Allting snos från 50-talet eller 80-talet o.s.v.). Fast även om det var billigare då så skulle vi ju vara tvungna att ta med oss pengar som var från det årtalet eller tidigare och det skulle ju vara lite svårt att fixa fram så många mynt... Fast om man hittar en gammal sedel så hade det ju också funkat, men hur lätt är det egentligen? Jag har faktiskt en gammal hundring som är från senast 1992, för det var då jag fick den. Det är en doppresent från mina farföräldrar. Jag skulle kunna gå på banken och byta ut den mot en vanlig hundring, men det känner jag liksom inte för. Den är speciell för mig för att min farmor och farfar lever inte längre och det är väl en av få, om några, presenter jag har kvar från dem. Plus att när jag blir gammal så kommer jag att tycka det är roligt med en så gammal sedel. Tänk att pengar kan vara så fascinerande! Speciellt femmor triggar mitt intresse. Har ni någonsin tänkt på att de flesta femmor kommer från 1983? 1984 är även det ett vanlig årtal. Think about it.

"En sann gentleman är någon som vet hur man spelar säckpipa, men låter bli."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar