söndag 31 januari 2010

Mångalen

Jag har haft roligt idag. Vi fick mycket främmande eftersom att det är mammas födelsedag idag. Grattis till henne! Det fanns mycket fika också. Jag tror alla vet vad det betyder... ;) Och så fick jag ju vara lite längre i Sikfors! =D

Läste idag att det stod i lördagens NSD att månen var som närmast oss i lördags och att man kan kunde se månens kratrar och fjäll om man tittade upp med en kikare. Att jag missade det! I fredags så var den perfekt, då lyste fullmånen upp älven så att isen blev ljusblå. Jag vet inte om det finns så mycket finare saker som naturen har att erbjuda än att vara i skogen när enkomt fullmånen och stjärnorna lyser upp din väg.

Sitter och lyssnar på en låt från tiden då P Diddy fortfarande hette Puff Daddy. Ha ha! Fast nu har han ju tagit bort P:et, men jag kommer nog ändå kalla honom P Diddy för resten av mitt liv. Jag brukar inte lyssna på honom, nej. Jag tror de flesta vet vilken låt jag menar, den brukar spelas på Rix FM nattetid. I'll Be Missing You.

Reminisce some time, the night they took my friend
Try to black it out, but it plays again
When it's real, feelings hard to conceal
Can't imagine all the pain I feel
Give anything to hear half your breath

2 kommentarer:

  1. aww den låten. det var inte igår. lyssnade på den när jag var liten och tänkte på min far :P

    SvaraRadera
  2. Fruktansvärt bra låt! Enligt mig, mycket bättre än orginalet.

    SvaraRadera