fredag 15 januari 2010

Allt är inte guld som glimmar

Jag har haft massor med otur i veckan. Det senaste var att jag glömde min väska på busstationen i Älvsbyn. Fredrik skjutsade tillbaka mig dit. Där fann jag den på samma ställe som jag lämnat den på. Så, tur i oturen ändå.
Jag funderar på att köpa böckerna som är på rea hos Fantasyklubben. 69:- /st. är billigt. En av dem är ju skrivna av Terry Brooks och jag har inte läst någon av honom, så det är ett utmärkt tillfälle. Spec. med tanke på att min egna lilla fantasyförfattare kommer snart. ;)
Just nu lyssnar jag på Owl City's Fireflies. Den återupplivar mig. Jag börjar känna mig lite som vanligt igen. Men det kommer nog att ändras igen. Jag hatar att förändras till det sämre. När det glittrar påminns jag om delen av mig som håller på att ta över. Eller ska jag låta det påminna mig om att jag inte ska bli den? Kommer jag i så fall att bli en annan person? Kommer jag bli som de säger att jag är? Nej, den människan blir jag aldrig... väl?
Speak to me, when all you've got to keep is strong
Move along, move along like I know you do
And even when your hope is gone
Move along, move along just to make it through

Det är en skillnad på att acceptera och att tolerera.
Jag glömde tyskan på skolan.
Jag ska spela Eragon. Argetlam... ^^
Isländska är coolt.

Ekki er allt gull sem glóir.

1 kommentar:

  1. Eragoooooon! who, who, who, who!!!! (det var menat att låta som när man vevar med armen och ropar....om du fattar:D)

    SvaraRadera