söndag 10 januari 2010

Skolarbete galore

Jag läser och jag läser från den gudsförgätna boken, men jag kommer ingen vart. Det är så frustrerande! Andarnas hus är inte ens en bra bok. Den och Liten Ida är de sämsta böckerna vi har läst hittills i ettan och tvåan. Jag har dock inte hunnit så långt som jag ville eftersom att det är världens segaste bok. Det går ju för tusan snabbare att läsa Sagan om ringen!!! Sagan om ringen! Jag tror jag blir galen! Jag tror jag ger upp. Jag hade tänkt läsa ut hela boken innan imorgon, men det går inte. Jag sätter mitt nya mål på fredag. Fint sätt att starta året på.

Sen har vi ju en massa annat som måste göras också; engelskan måste jag öva på, TOK:en måste blir perfekt, jag måste se youtube-filmerna om kriget i Jugoslavien, jag måste läsa åtminstone ett kap. ur "Why nations go to war", läsa på om spanska inbördeskriget, skaffa en tid hos sjukgymnasten, plus alla andra grejer man lär få göra. Vi vet ju att vi kommer få en engelska-uppgift som vi ju får varje lektion. Jag tror jag måste göra tyska också.

Shit! Jag trodde aldrig att jag skulle skriva ett så här långt inlägg bara om skolarbete! Och nu har jag slutat censursvära i bloggen och börjat med ord som "tusan". Ty fusan alltså. Det är ju hemskt. Jag hatar Andarnas hus för den ger mig psykiskt lidande. =( Tacka vet ja' Harry Potter. J.K. Rowling is indeed a genius.

"'Farewell!' cried the knight, popping his head into a painting of some sinister-looking monks, 'Farewell, my comrades-in-arms! If ever you have need of noble heart and steely sinew, call upon Sir Cadogan!'
'Yeah, we'll call you', muttered Ron, as the knight disappeared, 'if we ever need someone mental.'" - Citat ur Harry Potter and the Prisoner of Azkaban. Det är från deras första möte med Sir Cadogan.

4 kommentarer:

  1. SV: hah mocksen är klara då ajg vill åka, yeeesss...!

    ooh det ser ajg fram emot ;D

    SvaraRadera
  2. Ska prata med syon imorgon. Har tänkt hoppa av IB. Det blir för mycket för mig. Jag orkar ingenting. Jag vet att IB är den bästa gymnasieutbildningen som Sverige har, men jag orkar inte med allt jag vill göra. Vet inte hur jag ska skriva det här, så jag berättar imorgon. Spelar ingen roll om jag får gå om 1-2 år. Det här känns rätt, för mig. Helst hade jag velat gå kvar, men det funkar inte. Just det, pratar mer imorgon. Det är INTE för att slippa dig, ifall det är det du tänker på. Du är faktiskt min allra bästa kompis på IB. Vi har alltid så roligt du oh jag. Jag menar, vem fattar våra skämt bättre än oss?! ;P Haha. ag hejar på dig.

    SvaraRadera
  3. Det roligaste är, är att jag känner mig mycket gladare nu när jag har beslutat det. Att gå vidare. På ett sätt. Lättad. Men jag kommer att sakna dig. Så vi få hålla kontakten.

    SvaraRadera
  4. Liten Ida är faktiskt en bra bok. Och du behöver inte panika än Marika, du går ju faktiskt bara tvåan. ;)

    SvaraRadera