måndag 18 januari 2010

Varför?

Jag såg en katt på väg hem från skolan idag. Den skrek. Jag tyckte så synd om den. Den frös och allt den ville var att bli kramad. Den gick mot mig och skrek att den ville in och värma sig. Men vad kunde jag göra? Den sprang sedan under en gran och jag såg den inte mer.

Jag skrev en argumentation mellan en som jag föreställde mig var John Cleese och en annan som jag föreställde mig var som John Cleese. Argumentationen är dock inte fulländad ännu. Jag har inte bestämt mig för vem som ska vinna än.

Jag ska kolla över min TOK idag och se vad jag ska bättra på imorgon. Men först ska jag se på TV lite. Ska se lite mer TV sen.

Du ger mig så mycket hopp om morgondagen. Det vill jag att du ska veta.


"One of the symptoms of an approaching nervous breakdown is the belief that one's work is terribly important." - Bertrand Russel
(Jag vet att jag har använt den förut. Det är en favorit i repris.)

Stresse och stresse, jag hör aldrig annet. Ta det lugnt, männskor.
(Mest riktat till mig! Jag menar inte att hyckla.)

3 kommentarer:

  1. Har, finally, skrivit ett nytt blogginlägg. Jag tror att din TOK presentation blir bra. Tror inte heller att Ola kommer att klaga på att du låter enformig då du pratar som vissa andra. Ska du publicera argumentationen på bloggen sen? Skulle vara roligt för oss att läsa. (Nu är det, igen, alla mina personligheter som pratar. man blir lite psycho av det.) :)

    SvaraRadera
  2. He he. Coop i Älvsbyn är bättre än Ica tycker jag. Jag säger Coop eftersom att det är Coop Konsum. =P Jag kan fatta om det låter konstigt i dina öron.
    Vad roligt att du har skrivit ett nytt inlägg. Jag har väntat. ;P Jag kan tyvärr inte publicera argumentationen för att den är högst personlig och jag har inga planer på att visa den för någon. =P Ha ha ha! Jag lät formell. Hi hi, men faktiskt så... Ingen publicering av argumentationer på min blogg inte. He he. J/K Oj, vad jag svamlar. Vars är det landslagsuttagningen ska vara förresten?

    SvaraRadera
  3. För mig beror det på vad jag är sugen på. Vissa saker har de inte på konsum och vissa saker inte på ica. Om man vill ha B&J tex, då ska man till konsum. Synd, men jag förstår. :) I Tumba. Aldrig hört talas om det tidigare. :S

    SvaraRadera