torsdag 31 mars 2011

Hard work work

Nu har jag registrerat mig på studera.nu. Nu är jag bara snäppet ifrån en utbildning och därefter friheten. Det ska bli roligt att fara till en ny stad. För bara ett par år sedan hade jag aldrig kunnat tänka mig att fara till Stockholm och bo där så länge som utbildningen är, men efter att ha varit där de senaste gångerna har jag insett att det inte var lika svårt att hitta och sådant som jag tidigare tyckt. Jag fattar faktiskt den staden lite mer och den är intressant. Huvudstaden liksom. Det är klart man måste prova på det, så varför inte nu? Sedan blir det väl Norrbotten och sedan blir det nog England eller något. Jag vet inte, jag ska bara fara runt och vara fri hade jag tänkt. Men jag kan ändra mig så lätt. Allt jag vet är att hem, det är Sikfors.

Det har varit fint väder idag, så jag har tagit en promenad. Nu ska jag dock fokusera på högskoleprovet och psykologin.

"Arbete utvidgar sig så att den fyller all den tid som står till förfogande för dess utförande."
- Cyril Northcote Parkinson

1 kommentar:

  1. Även om jag inte gillar våran huvudstad, så ska jag besöka dig då du bor därnere. Kanska gillar staden bättre om jag har någon jag gillar som bor där. :) Man vet aldrig. För min del blir det i.af. Umeå då jag går ut. Kunibakai där och sköterskautbildningen. Blir najs. Kan tänka mig att bo där permanent faktiskt. :)

    Ordver. Laxin, låter som något skitmedel av något slag. Typ som laxermedel. Finns ju dock många andra skitmedel.
    Lycka till på Högskoleprovet. Ska också göra det på lördag. :D

    SvaraRadera