måndag 15 mars 2010

Vad döljer du för mig?

Jag lyssnar på You're Gonna Get Fucked. Jag kom inte ihåg vad den heter på riktigt tidigare (tror jag har börjat få in det i skallen nu), men youtube visste vilken jag menade. Vi är liksom bästa kompisar, youtube och jag... Not. Youtube brukar vara elak med mig ibland. Fast jag gillar youtube ändå.

Det var en person som precis klev på bussen här utanför. Jag undrar vars den människan ska. Ja, antagligen mot Vittjärvshållet, men vars. Ska den hälsa på någon? Ska den hem? Om den ska träffa någon, vem ska den träffa och vad ska de då prata om? Skvaller? En tragedi inom familjen? Hur känner personen inför besöket eller hemresan? Är den glad? Ledsen? Är den personen som någon jag känner? Är den som pappa? Eller är den till och med som mig själv? Det är så intressant med främlingar ibland, kan jag tycka.

Idag har jag förresten upptäckt att skillnaden mellan himmel och helvete är att få snyta sig. Jag ber om ursäkt till alla som har varit tvungna att lyssna på mitt eländiga snörvlande idag. Men, om det får er att känna er bättre, så tror jag att det kändes värre för mig.
Nu är det bara 2 prov kvar och sedan så är mocks 2010 över!

På onsdag ska jag, Florian och Maddis se Haradsrevyn på Saga. Det ska bli roligt att få se Martin uppträda! =D Det blir en välförtjänt (Vad? Ganska välförtjänt i a.f.) belöning efter allt slit *ähum* med Mocksen. Nä, jag skojade bara. Det har faktiskt varit slitigt. Så det blir som en liten belöning. (Tillsammans med alla sötsaker som också har varit "en liten belöning". J/K ;) )

"Det märkligaste med framtiden är att den så småningom kommer att kallas för "den gamla goda tiden"."
-Ernest Hemingway

1 kommentar: