måndag 29 mars 2010

Detaljer

Idag hade vi en friluftsdag som Carro, Elin och Julia anordnade. Det var jätteroligt. De tre damerna förtjänar en stor eloge tycker jag! Först så var det soppåsåkning, sedan var det backhoppning, bobåkning, äppelkastning och till slut vantkastning. Ha ha ha! Det var hur kul som helst kan jag säga. Mitt lag vann brons. Faktiskt. Det kanske bara fanns tre platser, men ändå. Jag tycker att vårat pris var jättefint. Och ettorna var så snälla så de bjöd oss andra på lite vinnarpris också.

En som vi känner ringde för ett tag sedan och innan jag svarade så kollade jag på numret för att se om jag kände igen det, men det gjorde jag inte. Men mitt minne är lite underligt. Det kommer ihåg de mest meningslösa grejerna, medan det glömmer bort sådant som är av yttersta vikt. Så, därför kom jag ihåg första halvan av telefonnumret(den andra halvan var jag inte helt hundra på). Sedan när jag skulle skriva ned det så höll jag nästan på att fråga: "Visst är det bla bla bla?" Fast då insåg jag att det inte hade varit en bra idé och jag hade verkat konstig. Så jag lät henne säga hela numret själv. Men minnet kan vara sådant. Jag kan komma ihåg vad folk från skolkatalogen heter fast jag aldrig någonsin träffat dem i verkliga livet. Det är lite jobbigt för detta gäller även scheman och telefonnummer och då tror nog folk att jag stalkar dem. Men det gör jag inte!

Jag orkar inte göra något förutom att läsa eller skriva just nu. Jag borde göra mer på min EE, men jag orkar inte just nu faktiskt. Jag vill läsa alla HP-böcker från 4:an till 7:an först. Sedan vill jag läsa de andra innan sommarlovet också. Jag tror att jag ska skriva, om jag kommer på en bra historia så klart.

Coming out of my cage
And I've been doin' just fine
Gotta gotta be down
Because I want it all
It started out with a kiss
How did it end up like this?
It was only a kiss
It was only a kiss

1 kommentar: