söndag 28 mars 2010

Storm

Idag skrev jag en historia som fick namnet "Död". Det är en historia som jag har haft i huvudet ganska länge, men som jag aldrig riktigt haft en tanke på att skriva ned. Men idag insåg jag dess potential till att bli en bra berättelse och skrev ned den. Jag gillar den. Jag vet inte om så många fler skulle göra det om de läste den, men det är deras problem i sådana fall. Jag skrev förresten ingen allegorisk berättelse. Istället fick timglaset vara en metafor för något.

Och snön fortsätter att falla. Jag vill ha vår nu. Jag vill känna de underbara dofterna som sprids i vårvinden. Jag vill känna de lätt varma brisarna mot min hy. Jag vill gå i skogen utan att tänka på att gå sakta så att man inte sjunker ned, eller att bli attackerad av myggor. Det var en mygginvasion hela förra sommaren så man kunde inte gå där alls utan att det kom en massa myggor och förstörde allt. Jag hatar grodorna också. Hursomhelst, vidare till våren igen. Jag älskar de vackra blommorna i häggen som är bredvid balkongen. Det är en så underbart vacker vy över älven från min balkong. Speciellt på våren och sommaren. Jag kan se det framför mig så klart att det är knappt så att jag tror mina ögon när jag blickar ut genom fönstret och ser detta väder. Snö och jäkelskap. Äh, jag klarar det.

Morgondagen kommer inte snabbt. Jag borde ta vara på nuet, jag vet. Men tiden flyter på så oändligt sakta ju. Men tänk om vi inte skulle ställt fram klockorna. Då skulle det ha varit ännu tidigare nu. Man får väl vara lite tacksam antar jag.

1 kommentar:

  1. Marika bäbis jag syftade inte alls på det du sa:) <3 oroa dig inte.

    SvaraRadera