söndag 2 oktober 2011

Nymodigheter

Nu fungerar internet på mobilen, vilket gör mig glad. När man har glömt sin läsebok hemma kan man sitta och strökolla lite bloggar istället. Det är tur att den funkat just i helgen också för igår när jag skulle möta Daniela så skulle vi mötas på Stortorget, men jag trodde hon menade Järntorget. När jag väl kom till Järntorget och såg skylten med dess namn på insåg jag att jag kommit fel. Jag har en karta som jag ibland brukar använda för att hitta nya vägar, men Gamla stan har så små gränder och vägar så alla står inte med. Men vilken tur då att jag bara kunde hala fram mobilen och se vilken väg jag kunde ta. Då blev det riktigt enkelt. ^^ Det var förresten jättetrevligt att sitta med henne och prata tyska och svenska. Vi fikade på Chokladkoppen och jag tog en vit varm choklad. Det var roligt att få smaka det, men jag kunde bara få i mig halva eftersom att den var på tok för söt t.o.m. för mig. Vi ska träffas på torsdag nästa gång och då är det 44:an som gäller. XP Jag var där idag en kort snabbbis för att komma undan från hyresvärden. Imorgon lägger jag ut en annons på Blocket om att jag önskar hyra en lägenhet inne i stan.

Jag var även med Issa igår. Det var jätteroligt. Hon lagade soppa åt oss. Jag insåg idag vilka skillnader jag har i min kost: igår åt jag vegetarisk soppa - idag vräkte jag i mig revbensspjäll som om jag vore en utsvulten grottmänniska. Vi tog även en promenad och sökte efter ett ställe som vi aldrig fann (trots min mobilkarta) och sedan gick vi hem och lade oss. ^^ På morgonen ville vi äta frukost ute och efter en del sökande fann vi till slut Blå Lotus som lät bra. Jag tog en baguett med jordnötssmör, banan och jordnötter på. Det var ytterst intressant. Den smakade bra också faktiskt.

Ikväll ska jag se Buffy. Ack och ve. Jag vet vad som sker i dessa avsnitt... ='(

P.S. Jag saknar pendeltågen! Jag har varit tvungen att ta bussen till Masmo och sedan t-banan därifrån och det tar 40 minuter längre att åka in till stan på det sättet, bara för att de bygger på citybanan och har stängt av mellan Älvsjö och centralen. Inte kul. D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar