tisdag 25 oktober 2011

Dagen svalnar

Nyss skrev jag två dikter i en. Tänk er Edith Södergrans Dagen svalnar, fast två delar istället för fyra. Som följd känns det nu lättare att andas. Jag tycker om att skriva dikter, som nog de flesta vet. Jag tycker om fritt skrivande överhuvudtaget, men mest föredrar jag nog noveller och dikter. Jag strävar efter att bli som Hjalmar Söderberg, men jag kommer aldrig bli lika storslagen som honom. Han är min största förebild inom litteraturen. Naturligtvis är J.K. Rowling en större förebild, en mindre gud snarare, för mig, men inte skrivandemässigt. Jag trivs bäst i ett Söderberg-format, i a.f. när det kommer till kortare texter, böcker har jag inte riktigt klurat ut än. Där tror jag faktiskt att jag vill stanna på fantasy-genren.

Idag blev det plugghäng och pinsamma/roliga sms. Mycket trevligt, I'll tell you all about it... Not. Ids inte. Vad finns det att säga ens? Typ "vi pluggade, jag åt "pannkakor", d.v.s. plättar". Richard kommer till Sthlm imorgon och jag ska göra mig klar för att gå och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar