måndag 10 oktober 2011

Fokusera på godiset

Idag bokade jag biljetter till min och Issas Ålandsresa som vi ska göra imorgon. Jag såg några killar, snarare apor, men jag kommer till det senare, som hade köpt grejer i taxfreeshopen på en av färjorna och jag ba: Godis, godis, godis!!! XD Fast helt allvarligt, jag har funnit något värre att sitta i närheten av på pendeln än barn som väsnas. Måste man ha med sig öronproppar eller?! Jag begriper väl att barn väsnas, men föräldrarna kan väl lägga av med (vad som verkar vara) deras fria uppfostran och bara hitta på en historia om att väsnas man på pendeltåget så kommer lokföraren och äter upp en, eller något?! Hursomhelst! Vad som är värre än det är att sitta bland en massa killar, som tydligen gick på KTH, och som gapar över halva vagnen för att de är så många att de inte ens kan sitta tillsammans allihopa! Det var en kille som verkade helt sjuk i huvudet. Jag tror t.o.m. att han var full! Och alla hans kompisar skrattade ju åt honom då och tyckte han var sååå rolig, men jag tänkte att de nog inte skulle tycka det så mycket längre när han om 5 år dött av alkoholförgiftning eller sitter inne på rehab. Eller kanske skärpt till sig, men han verkade ha en ganska ohälsosam syn på alkohol.

Jag ska lägga mig snart. Bussen mot Grisslehamn åker 07.45 imorgon, vilket betyder uppstigning klockan 05.00-05.30, däremellan. Ugh... Får väl sova på bussen då kanske. Det ska nog gå om jag tar med mig gloslistan till språkliga textkommentaren. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar