onsdag 12 oktober 2011

Jag försöker att bryta mig lös, men inget är svårare

Jag är trött. Bara allmänt trött. Trött för att jag har fått så lite sammanlagd sömn dessa senaste två nätter, trött för att jag kom en timma för sent till första lektionen för att jag var bombsäker på att vi började då. Jag var tydligen inte den enda som gjorde det misstaget. Fan vad oansvarig man får vara då. Äsch, k bry. Jag har prov om 10 dagar.

Mamma kommer hit om 9 dagar. Jag har planerat ett Kafé 44-besök, restaurangbesök, Söderbergs kafé-besök, Naturhistoriska riksmuséet, bibliotekssittning medan jag skriver prov och gå på stan. Sedan har jag funderingar på om jag skulle göra som Jonathan och Jakob gjorde med mig och gå mellan Slussen och Djurgården och sedan ta färjan tillbaka. Även andra museum funderar jag på, men vi får se senare hur det blir. Hon kommer vara den första från Norrbotten som hälsar på mig.

Igår var jag och Issa på Åland. Det var roligt, även fast vi missade bussen till Mariehamn. Jag trodde att det skulle finnas en civilisation nära Berghamn, men tydligen så var det Mariehamn. Ser man på en karta, då ser det ut som att det är typ 30 mil mellan, men tydligen är Åland verkligen så pyttelitet att det bara är 4 mil emellan. Hm. Won't make that mistake again! Vi gick omkring i Storby och tittade på den fins omgivningen och sedan satte vi oss på ett litet fik vid en mack. Det var skönt att få komma bort från Stockholm en dag i alla fall.

Idag har jag varit på UNF-möte. Det var intressant. De på UNF i Hornstull arbetar lite annorlunda än de i Boden. Jag tror det kommer bli roligt att vara en del av UNF i Hornstull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar