måndag 24 oktober 2011

Enligt mitt tycke

Söder, mitt Söder. Till veckan ska jag äntligen sätta upp lapparna angående ett nytt boende. Då kanske jag slipper lyssna på när min hyresvärd sjunger arabsånger. Jaja, det är i alla fall inte Lejd Gaga. Fast frågan är om jag verkligen borde vara tacksam över det, det känns mer som att välja mellan pest eller kolera.

Idag följde jag med mamma till centralen på morgonen och for sedan på skolan. Men efter det så kom jag tillbaka och sade hejdå när hon klev på tåget igen. Ikväll när jag kom hem såg jag på Pretty in Pink med bl.a. Molly Ringwald och Andrew McCarthy. Den var superbra. Fast jag gillar ju 80-talets filmer och serier, typ A-Team, the Breakfast Club, Die Hard, Snuten i Hollywood, Dödligt vapen och så vidare. Det har en del guldkorn. Fast det har väl alla årtal, t.ex. 90-talet ruvar på en massa guldkorn, många thrillers.

Imorgon är det uttalsprov, tandemträff och plugghäng med Sofia, Gurra och Mårtyyy. Superkul! Därför ska jag nu gå och lägga mig, så att jag inte är i zombie-mode imorgon, vilket jag ändå lär vara...

1 kommentar:

  1. Ååh jag älskar Pretty in Pink! Och 80-tals filmer ö.h.t, speciellt tonårsinriktade sådana. (Lite pinsamt, men sant!)
    Ett tips är då "For keeps" även den starring Molly Ringwald. Mycket bra :)

    SvaraRadera