söndag 16 oktober 2011

Lång helg, långt inlägg

I helgen har det hänt mycket. I fredags var jag med min tandempartner på 44:an. Vi ska träffas på tisdag nästa gång och då ska vi hjälpa varandra med läxorna, vilket behövs eftersom att jag har tenta på lördag! Det känns inte alls bra eftersom att det är grammatik och jag har typ inte gjort något. Alltså, grammatik för en språkintresserad är som psykologi för en matteintresserad typ. Grammatiken är en så stor del av språket, men oftast tror jag att de som har en naturlig fallenhet för språk lär sig den bäst genom vissa hjälpbara tekniker men annars att de lär sig mest naturligt! Man får känna efter och höra snarare än att lära sig om ackusativ-, dativ- och genitivobjekt o.s.v. Voi voi! Hur ska detta gå?

Lördagen var super! Jag vaknade 10 för att tvätta och när jag gjort det gick jag och lade mig igen... Öh, ja. Ni vet hur jag är. XP Men det roliga är att medan jag sov självlockade sig mitt hår mer än vanligt. Min teori är att det är p.g.a. att det inte tyngs ned lika mycket när man ligger som när man står, så då lockar det sig även mer. Det är visst intressant att höra om det! Hursomhelst så resulterade det i en superbra hårdag och sedan hade jag på mig fina kläder, så det var awesome! Sedan for jag till Issa för paltkväll! =D Hon hade gjort palten helt själv, från scratch. Den var jättegod och jag åt fyra. Jag vann, för det var ingen som åt lika många som jag. XP Sedan fick jag trevligt sällskap ända fram till Flemingsbergs pendeltågsstaion för alla som var hos Issa bodde längs Märsta-Södertälje-linjen.

Issa frågade mig under paltkvällen om jag ville följa med på chokladmässa på Nordiska muséet. Det ville jag naturligtvis! Det var awesome! Jag, Issa, Rose och Fritjof var där och åt choklad tills vi mådde illa. Sedan skulle Issa jobba, så vi andra for till Kafé 44 och sedan till Kungsträdgården. Ska jag säga vad vi såg där? En råtta!!! Den bara kilade över gången som om den hörde hemma där! Men det gör den inte! Den hör hemma där människor som inte är rädda för råttor vistas. Och stadsråttorna är inte lika skygga för människorna, för precis innan detta skedde fick jag höra en berättelse om en råtta som hade sprungit över någon! Och det är inte små möss vi pratar om här. Läskigt i alla fall. Vad som mer är läskigt är en person som svarat på min blocketannons och bara: jag har en femrummare, jag bor ensam kille här, hyran är inte viktig, det viktigaste är att personkemin är bra och du bör vara singel. Vem tror du att jag är egentligen? Blocket borde ha en kontaktannons-kategori också så att alla creeps kan gå till den istället och sluta vara så äckliga och skriva till folk som söker boende. Creeps... De är helt enkelt bara patetiska low-lives som är äckliga. Sök hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar