torsdag 27 oktober 2011

Dilemma, dilemma

Man kan inte lita på kläder. Tur som är vet jag mina rättigheter! Ok, that doesn't make any sense. Let me start over. Jag krympte alltsomallt tre plagg igår. En var ändå lite för stor, så det är okej. Den andra kan jag leva med att den blev lite krympt för den kostade bara 50 spänn, men den tredje kostade 150 kronor, och ska f*nimig inte vara så kort! Allt detta skedde trots att jag följde tvättråden för alla plagg. Det betyder att jag kan reklamera min varor och, om inte få pengarna tillbaka, byta till plagg av samma värde eller få ett tillgodokvitto. Allt enligt konsumentköplagen. Men när jag gick tillbaka idag fanns inte klänningen kvar och jag vill verklige, verkligen ha den där klänningen! Så nu är jag kluven! Antingen går jag tillbaka med klänningen i a.f. eller så behåller jag klänningen, vetandes att jag aldrig kan böja mig fram i den.

Nog om min klänning, imorgon blir det kroghäng. Det ska bli roligt! =) Idag har jag varit med Issa, Jonathan och Jakob. Fast de sistnämnda var jag bara med en liten stund. Det var superkul i a.f. Och deras pappa hade gjort en väldigt god köttsoppa som jag fick ta del av. Det var supersnällt! Jag och Issa hade en tvåmanna-skrivarcirkel på 44:an och sedan designade vi våra egna 44:an-servetter. Jag tyckte de blev fina! ^^

Jag har gjort den översta och den till vänster. X)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar