söndag 9 oktober 2011

Fast

Idag har jag varit på en rolig kläd- och prylbytardag på 44:an. Det var trevligt, fast det hade varit trevligare med sällskap. =P Jag hittade en del tröjor, inga kjolar eller så faktiskt. Det fanns en fin klänning där också, men den såg ut att vara lite för liten för mig så det fick vara med den! Jag inhandlade även en bok om kriget i Jugoslavien också.

Jag har god lust att inte gå på några lektioner imorgon. Men jag ska dit, fast jag ska skippa tysk litteratur-lektionen för att jag har ändå inte läst boken. Jag borde ha tagit lätt engelska i alla fall, hade inte varit någon utmaning överhuvudtaget, men vem bryr sig? Jag hade kunnat jobba istället då. Det hade varit intressant. Förresten så har nog personen på tolkning- och översättarinstitutet på Stockholms universitet som jag mailade tidigare missinformerat mig om att språket jag väljer nu under mitt första år inte skulle påverka vad jag ville översätta till under mina senare år. Hon har missinformerat mig och hon ska sona för det! Jag har kvar mailen, så jag har bevis, och jag tänker göra allt som står i min makt för att inte behöva översätta mellan tyska och svenska under mitt andra år. Det tredje översättaråret var däremot helt fritt. =) Då får man översätta mellan vilka språk man vill och även fara utomlands, vilket jag funderar på att göra! Kanske blir det England en termin? Det vore super, men man vet aldrig hur jag känner i framtiden. Jag ska i a.f. fixa problemet using any means necessary. Nöden kräver ingen lag. Jag är bara arg på hela situationen.

Jag känner mig stressad. Det är för mycket att hålla reda på just nu. Jag skulle behöva en människa som gick bredvid mig hela dagen för att hålla reda på vad jag gör och ser till att det finns struktur i mitt leverne. Fast å andra sidan är det så långt ifrån den jag är att jag antagligen hade gjort mig av med den personen bara för att slippa höra om alla saker jag borde göra, men som jag inte vill göra. Jag får inte tjudras, det ger mig ångest. Jag måste få gå fritt som jag vill för stunden, annars går det inte. Jag känner mig stressad, men på något sätt får Bayside mina tankar att stillas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar