lördag 24 juli 2010

Styrka

Jag kom på någonting alldeles nyss, för mindre än en minut sedan. Blir man starkare av att visa sig sårbar, men att inte bry sig eller av att inte visa någonting som kan få en att verka sårbar?

Där satt jag i valet och kvalet och det fanns två saker som var skillnaden mellan dessa två frågor. Om jag gjorde det så skulle någon kunna utnyttja det. Å andra sidan, om jag inte gjorde det så skulle jag inte behöva stå till svars för någonting.
Om man väljer att göra det, så klarar man sig ur det om man är stark på riktigt. Fast om man inte är stark på riktigt så klarar man det inte om man bestämmer sig för att göra det. Man bara låtsas att man är det, så därför måste man undvika att visa sig sårbar på alla sätt som går. Alltså, man gör det inte.

Jag bestämde mig för att göra det. Det visar på att jag växer mig starkare. Till slut. Jag har varit svag så länge, men nu kan ingen trycka ned mig för jag gör som jag vill och är helt okej med det. Det har jag bara varit bland främlingar eller de som står riktigt nära mig förut, men nu tror jag att jag klarar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar