söndag 18 juli 2010

Pessimism i sin renaste form

Idag har varit en bedrövlig dag med undantag av att Sofia kom hit. Jag ska inte prata om det här, det är ingen vacker saga som kommer att förtrolla er precis. Fast jag kom på en annan positiv grej! Jag ska fara till Sundsvall någon gång i sommar också! =D Det blir nog i början av Augusti kanske. Jag måste hem innan den trettonde i a.f. Jag vill ju hinna vara där i några dagar och inte fara hem så snabbt också. Och så får jag inte pricka in det samtidigt som "mattestugan". Ha ha ha.

Det är nog bäst att jag börjar läsa Harry Potter snart så att jag kan börja samla citat till min EE. Men jag måste läsa ut boken jag håller på med nu också. Gud, vad lite jag har läst i sommar. Jag kan knappt tro det! Men det har varit så fint väder och så har jag varit med folk så mycket! Det är som bara de senaste dagarna jag har kunnat varva ned lite, men jag har haft annat att tänka på... Egentligen är läsning en bra distrahering, men inte denna gång... Jag har dock läst lite om kriget i Jugoslavien. Men nu när jag fått veta att vi tydligen inte får svara på frågorna om det under exams, vilket jag finner ytterst konstigt med tanke på att vi har studerat de krigen, så räknas det nog inte som skolarbete även om det känns som det.
Man märker att slutet (på sommarlovet) börjar närma sig när man snackar om skolarbete igen.

Ska jag avsluta med något pessimistiskt? Okej, då gör jag det!

Veckans lärdom: Var inte tacksam för det du har. Allting rycks ändå bort från dig, det spelar ingen roll vad du gör.

"Ju sämre det är, desto lättare kan det bli ännu värre."
- Nanna Thrane

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar