tisdag 27 juli 2010

Ingen festivalfeber

Igår erhöll jag ett nytt telefonsamtalstidrekord. I ca. 4 timmar och 13 minuter pratade jag och Angelica med varandra! Det var jätteroligt!

Just nu är jag hos pappa. Jag, mamma och Henrik for till mormor och morfar tidigare idag. De gav bort kort som de annars tänkte göra sig av med. Jag tog jättemånga kort, t.o.m. fler än mamma! XP

Jag följde med för och hjälpte till med att välja Theodors dopband. Det är grönt och jättefint! Jag hade ett gult när jag döptes. Theodor döps ju på Lördag så jag far tillbaka till Sikfors på torsdag så att jag hinner gå på PDOL på fredagen. Jag ska dock inte gå på kvällen. Jag tycker inte riktigt det är värt det för mig om det inte finns någon artist som man verkligen vill se. Då sparar jag hellre mina pengar till min tågluffarresa nästa år.

Förra året gick alla förutom jag på PDOL eftersom att jag ville spara mina pengar till resor istället. Jag satt hemma med Donnie och chillade. (På Marikaspråk betyder det att jag satt hemma och kollade på Donnie Darko i ett sommarmörkt rum i min ensamhet. It was awesome!) Jag missade typ massor som hände då. Ha ha ha! Det kändes taskigt då, men idag tycker jag inte alls det! För vem fan bryr sig idag? Jag fick se en skitbra film och vara för mig själv den kvällen och det är känns mycket bättre än att se ett band vars låtar jag inte kunde förutom en, springa omkring bland massa fyllon, trängas bland en massa folk och betala 350 spänn för att göra det. Men visst, det är kul det med på sitt eget lilla sätt. Annars skulle man ju inte någonsin göra det. X)

1 kommentar: