söndag 11 juli 2010

One down, six to go

Nu är första veckan av ledighet över. Det är himla härligt att vara ledig måste jag säga. It's pure awesomeness. Som Jean-Jacques Rousseau sade: "Jag älskar att lata mig. Jag älskar att syssla med struntsaker, påbörja hundratals projekt och aldrig avsluta ett enda, komma och gå precis som jag vill, ändra mig när som helst... och bara följa ögonblickets ingivelse."

Nu är jag tillbaka i Sikfors. Jag kom tillbaka samma dag som Sofia ju, så vi tajmade varandra perfekt. =) Men låt mig berätta vad jag har gjort innan dess...

I torsdags for jag ju till Boden, som jag har skrivit tidigare. Direkt då jag kom dit så gick jag till Emma och Linn och var med dem. Vi + Frank och Sanna åkte sedan och fikade på ett goude nytt café i Boden som heter Suzie Q. De hade jättegott fika, och billigt var det dessutom. Far dit om ni får chansen. =) Jag passade även på att låna de första fyra HP-böckerna där eftersom att jag inte fann dem i Pite. Så nu kan jag äntligen börja på allvar med min EE. Jag började även med mitt CAS-projekt att städa pappas lägenhet då.

I fredags var jag med Dima! =D Det var jätteroligt. Jag hade ju inte sett min käre Johnson på jättelänge! När han hade åkt hem så började jag tänka på en annan vän som jag inte har träffat på länge - Robert. Jag ringde upp honom och han var i stan för tillfället så jag var med honom en liten stund innan han skulle hem. Efter det så träffade jag Emma på stan och fick min födelsedagspresent från deras familj. Jag blev jätteglad och otroligt tacksam, ty hade jag inte fått de där pengarna så hade jag nog missat bussen till Lule dagen efter. Jag hade nämligen glömt att ta ut kontanter. Först fick jag lite smått panik, men när jag kom på att jag hade present-pengarna ett par sekunder efteråt blev jag väldigt lättad. Senare under dagen så gick jag till Emma och Linn igen. Det var mycket trevligt. ^^ Efter det så gick jag ned till Björknäs och tog bilder på den glödande himlen. Det är ett säkert sommartecken, det. Ni kan få se bilder sedan. Jag tycker dock att det är något man borde se på riktigt och inte använda kamerans öga för att se.

På lördag var jag med Florian. Vi hade tänkt att kanske bada, men det blev inte av eftersom att det inte var så bra väder. Det betyder att jag inte har badat sedan midsommarhelgen... Sorgligt. Jag hade även tänkt ha mina nya jeans då, men smidiga jag glömde tröjan hemma... När jag kom hem på kvällen såg jag de första 2 avsnitten av Psych. Psych is awesome! Jag älskar den serien.

Och idag, mina vänner, har jag firat Martin på hans födelsedag! =) Vi som var där på Kavrnängen var Martin, jag, Amanda, Amanda (det blev en del problem då det fanns 2 som gick under namnet Amanda där ;) ), Elena, Elin, Armin och Charissa. Det var alltså personer från 4 IB-generationer där. Inte illa! XP Jag for dock hem till Sikfors vid 20.00 ungefär, ty då kom min skjuts. Har förresten upptäckt att min bror inte tål att man kritiserar musiken han gillar och att han är av den sorten som inte borde köra bil när de är arga...

Nu blev det här inlägget jättelångt. Jag undrar hur många som har läst det egentligen... =S Aja, skit i det! Hejdå!

"Arbete är ett hån mot friheten... En arbetare är en slav på deltid."
- Bob Black

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar