söndag 28 februari 2010

Back home

Jag har gjort ett Mocks-pluggschema som jag följer ganska bra. Idag var ju första dagen, men ändå.
Det blev inget Luleå idag, det blir antingen på Torsdag eller Fredag. Det känns som om den här veckan kommer att bli tråkig och jag längtar faktiskt tills den är över för att vara helt ärlig. Det kan ju också ha att göra med att jag är fast här med dessa människor. Egentligen är jag inte det; jag kan ju fara tillbaka till Boden om jag vill, men det är något som håller mig kvar. Hundarna, syskon, tillgång till alla mina ägodelar, mer utrymme, själva byn, naturen och Argetlam kanske. =)
Jag hoppas att min morbror och min kusin kommer upp till veckan. Det hade varit otroligt kul! Man får ju inte träffa dem så ofta nu när de bor i Sundsvall. Det känns som om de bara har bott där i typ 2 år, men de har bott där i... jag vet inte riktigt, men det är mycket längre än så i alla fall!
Jag insåg precis att Muffin fyller sju år i år! Det är otroligt! Jag kallar henne fortfarade för valp ju! Aah. Men hon kommer alltid att vara en liten valp i mina ögon. ^^
Jag tror att tid är en elevs största bristvara. I alla fall i många fall.
Jag lyssnar på The Killers. Det var ganska länge sedan. De har faktiskt ganska många bra låtar, dock inte alla. Jag älskar i slutet av Read My Mind när sångaren, Brandon, sjunger:
"I don't mind if you don't mind
'cause I don't shine if you don't shine.
Put your back on me
Put your back on me
Put your back on me".
Det är inte bara vad han sjunger, det är även sättet han sjunger på. Han sjunger med så mycket känsla! Det gillar jag.
Nu ska jag kolla in lite komiker, sedan börja plugga igen.
Adjö, adjö!

"Alla gamla goda tider var en gång en dålig ny tid."
- Hellmut Walters

1 kommentar:

  1. Om du har tråkigt så är det bara att ringa mig. ^^ You are always wellcome to my house :D

    SvaraRadera