onsdag 3 februari 2010

Friends

Mathematics är det tråkigaste kapitlet i vår TOK-bok hittills. Men Bandoola lyckades ändå göra dagens TOK-lektion rolig, trots att den handlade om matte. Blöh.

Sedan blev det en trevlig promenad till bibblan. Tog en liten omväg så att jag och Julia kunde göra varandra sällskap en bit. =) Jag har kommit på fler idéer till mitt Extended Essay-ämne. Jag funderar lite mer på att analysera J.K.:s namnval, Snapes utveckling genom hela HP-serien och kanske jämföra de tre skolorna från 4:an(d.v.s. Hogwarts, Durmstrang och Beauxbatons). Är inte helt säker än, men jag lär vara det efter helgen. Jag borde vara det, annars börjar det bli lite krisigt.

Det jag har gjort hemma nu är att se på TV. Jag har sett Frasier, Vänner och nu 2 ½ Men. Jag skrattade naturligtvis som mest under Vänner! Åh, jag sitter typ alltid och asgarvar när jag ser det! Världens bästa humorserie någonsin! Nu börjar Simpsons. Jag såg precis en liten påminnare i hörnet av TV:n att The Legend of the Seeker ska börja på fredag. Jag tänker då inte se på det. Jag har en klar bild av Rickard Skiffer i mitt huvud och jag tänker inte låta den förstöras av den i TV-serien. Och så kommer jag säkert bara att bli irriterad av att handlingen inte är densamma. Jag menar, det lär den inte vara.

Jag ska snart börja på min WT och sedan ska jag göra pyskologin, men jag tror att jag har tid att göra det i sakta mak. Hade tänkt ta det lugnt ett tag till.


Hejdå!

1 kommentar:

  1. sv: vadå inga fjortisbilder? jag var ju het som.....solen!!;) aa funderar på att permanenta det(stavning?) men vet inte än..

    SvaraRadera