lördag 27 februari 2010

Låt mig se nu...

Öh. Okej. Det blev inget rally för ingen ville följa med och jag ville inte gå dit själv. Det blev istället stan. Jag gick på Willys i Piteå för första gången. Det var... som vanligt. Jag blev sugen på glass när vi var där för medan de andra tog godis så satt jag och väntade vid glassen. Då var jag tvungen att ringa till Erica och säga att jag ville ha det. Vi ska nämligen se film ikväll och klappa Tindra och Saga. ^^
Jag är tydligen ensam hemma nu. Jag hörde när de for, men jag har ingen aning om vars de är. Inte för att det rör mig i ryggen, men aja.
Jag slog förresten hälen i trappräcket tidigare idag och det gör fortfarande ont lite grand. Fråga mig inte hur det gick till.
Det blir nog Luleå imorgon för då ska min lillebror hälsa på sin farfar i Kallax. Passar bra. Då ska jag kolla in skor och böcker! Böckeeer... *Ögonen glittrar*
Jag upptäckte en bra låt när jag skulle lyssna på ¡Viva La Gloria! med GD. Det skulle egentligen vara den låten, men eftersom att användaren som hade lagt ut videon dog höll jag på att skriva, men jag menar hamnade i trubbel p.g.a. det så böt den personen låt istället. Låten jag upptäckte heter Paralyzer och framförs av Finger Eleven. Om ni är intresserade. Nu lyssnar jag på den riktiga ¡Viva La Gloria!. Har ju hela albumet på datorn. Smidigt att man kommer på det först av allt. Ha ha!
Något som jag störde mig otroligt mycket på var gårdagens(tror jag) Aftonbladet-fråga som de har på allra sista sidan. Då frågade de "Är kvinnor smartare än män?" Och folk svarade ja! Jag bryr mig inte så mycket om man håller på och skämtar sådär fram och tillbaka med någon om att tjejer/killar är smartare o.s.v. Men när en tidning publicerar något sådant så tycker jag att det går i helt fel riktning. Tänk om frågan hade varit tvärtom då? Tänk om de hade frågat "Är män smartare än kvinnor?" Då hade det blivit mycket rabalder för det, tror jag. Nä, det är individuellt. Det var en som hade svarat att det var individuellt och jag håller fullständigt med honom. Det beror till viss del på typ gener och till viss del på ens omgivning. Nä, jag känner att det här är något som man kan diskutera ganska mycket om och jag orkar inte skriva något mer so I'll leave it at that. Tyckte bara att ni skulle veta.

1 kommentar:

  1. Jag lyssnade lite på Finger Eleven under högstadiet. De har en annan låt som jag gillar sjukt mycket, Falling on heter den :) Lyssna!

    SvaraRadera